Sabiia Seb
PortuguêsEspañolEnglish
Embrapa
        Busca avançada

Botão Atualizar


Botão Atualizar

Ordenar por: 

RelevânciaAutorTítuloAnoImprime registros no formato resumido
Registros recuperados: 1
Primeira ... 1 ... Última
Imagem não selecionada

Imprime registro no formato completo
DO QUALITY INCENTIVES MATTER? AgEcon
Alexander, Corinne E.; Goodhue, Rachael E.; Rausser, Gordon C..
We utilize an unusual data set, involving fifteen tomato growers over four years, to analyze the impact of incentive contracts on behavior. Each grower delivers processing tomatoes under a price incentives contract and for a fixed price per ton. Our comparison of the quality of the tomatoes delivered under the two arrangements confirms that growers do respond to incentive contracts by improving tomato quality, as predicted by economic theory. The comparison is not confounded by the usual contract endogeneity and simultaneity problems, due to characteristics of the processing tomato industry and our data set.
Tipo: Working or Discussion Paper Palavras-chave: Tomatoes; Marketing; Quality incentives; Purchasing contracts; Marketing.
Ano: 2000 URL: http://purl.umn.edu/11946
Registros recuperados: 1
Primeira ... 1 ... Última
 

Empresa Brasileira de Pesquisa Agropecuária - Embrapa
Todos os direitos reservados, conforme Lei n° 9.610
Política de Privacidade
Área restrita

Embrapa
Parque Estação Biológica - PqEB s/n°
Brasília, DF - Brasil - CEP 70770-901
Fone: (61) 3448-4433 - Fax: (61) 3448-4890 / 3448-4891 SAC: https://www.embrapa.br/fale-conosco

Valid HTML 4.01 Transitional